Tämä on taas niitä blogeissa kiertäviä haasteita, joihin pitää aika ajoin osallistua, koska itsestä on niin kiva puhua eikä täällä kukaan suulaampi voi keskeyttää.
Tällä kertaa poimin ohjastukseksi sananlaskuja selityksineen.

1296939199_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Parempi siemen syöksyssä kuin kymmenen  pussissa.
Isäni oli 20v kun synnyin, olin kolmas kuudesta, en syntynyt voittajaksi.  Täytämme tänä vuonna molemmat pyöreitä.  Eri kuussa, eri maassa.  

Juosten on matka joutuisampi,
mutta hengästyn helposti, happitohtorin mukaan minulla on liian pienet keuhkot. Kuin käyttämättömät, vihjasi. En tiennyt, että niitä saa käytettyinäkin, vai epäilikö hän, että minulla on varalta kidukset kainaloissa. En sanonut, että hengitän jaloillani. No hyvin ne ovat riittäneet, eihän tässä ole mihinkään kiire, tykkään katsella ympärilleni kaikessa rauhassa.

Korppu oikein, korppu nurin - siinä on kahdenlaista kahvileipää.
Kantolan kanelikorput ovat parhaita, niitä voi kastaa (mahtuu kuppiin) tai olla kastamatta. Tästä hyvästä saisivat lähettää minulle ilmaispakkauksen. 

1296939175_img-d41d8cd98f00b204e9800998e

Aika menee arvellessa, päivä päätä käännellessä.
Tämä selittää kaiken - ja tekee hyvää niskalle.   

Ilta on aamua viisaampi.
Siksi olen iltavirkku. Menen viisaana nukkumaan ja aamulla taas kaikki alusta.   

Mieluummin 1 ruuvi löysällä, kuin 9 liian kireällä.
Olen saanut kunniamerkin, jota todennäköisesti kukaan muu maailmassa ei ole saanut

1296939152_img-d41d8cd98f00b204e9800998e


Hei hulinaa, sano mummo, kun kirnuun pieras.