1480039.jpg  1480042.jpg  1480045.jpg

Tänään säästetään tilaa ja harjoitutetaan etusorminiveltä. Siitä vaan klikkailemaan joka kuvaa erikseen ja vielä vaan suuremmaksikin, sitä mukaa kun näen vaivaa niitä selostaa. Tämä on nyt sitä interaktiivista viestintää.
Pyhäperjantain ajelulla tässä ollaan ja pyritään pois kaupungista. Ensimmäisessä kuvassa huristellaan keskikaupungin läpi sitä kuuluisaa bulevardia pitkin, ei liikennettä. Johtuen siis siitä perjantaista ja että rautatieaseman kello näyttää 20 vaille 12,  on jopa ajassa. Se näkyy toisessa kuvassa vinojen palmujen takaa. Tai mikä siinä nyt onkaan vinossa.
Vitivalkoiset palmujen tyvet johtuvat kalkista, jolla estetään muurahaisten nousu puihin. Ainakin teoriassa. Oma kalkitusoperaatiomme on vielä suorittamatta. Kalkkikiven palaset ovat jo valmiina  odottamassa sammutustyötä. Se pitää tehdä itse, vedellä kuinkas muuten, pihinää ja suhinaa, ja sitten sutimaan. Ei sentään tarvitse lähteä  kalkkikiveä itse louhimaan.
Matka jatkuu yli Seybouse-joen, jonka suistoon Annaba alun perin perustettiin. Joki toimii pääasiassa jäteviemärinä, jonne lähistön tehtaat lorauttelevat päästöjään. Jotkut holtittomat kastelevat jokivedellä meloniviljelmiään, siitäpä hedelmät kasvavat suuriksi, samoin mahatautisten jonot lasaretissa. Joesta kalastellaan aika ajoin kaikenlaista entistä elävää, kaloista  ihmisiin

   1480048.jpg  1480055.jpg  1480057.jpg

Tehdasalueen jälkeen päästäänkin lentokentälle johtavalle kiitoradalle. Arkisin täällä rullaa autoa auton perään, kaikki maksimivauhdillaan, ohituksia sieltä täältä turhia vilkuttelematta. Vieressä istujalle maanpäällistä apneaa kymmenen kilometriä. Onneksi rakensivat muurin keskelle tietä, vältytään ainakin vastaantulijoitten ohituksilta.
Jalallisilta tienylittäjältä ei vältytä. Koska tahansa saattaa joku mummo oikaista eteen tai lapsi ponnahtaa tienpenkalta. Tai lampaat keksiä, että ruoho onkin vihreämpää tien toisella puolen. Tämä katras, josta mahtui kuvaan  vain kolmannes, oli palatessamme oivalluksensa toteuttanut. Miten lie hyppineet muurin yli, joku autokuski oli  varmaan joutunut niitä siinä odotellessaan laskemaan, arviolta kolmeen sataan asti - toivottavasti ei ehtinyt torkahtaa.
Kiitorata päättyy lentokentän jälkeen tietyömaahan. Eritasoristeys valmisteilla, osa uutta itä-länsi valtatietä. Sen jälkeen jatkuukin tavallinen kaksikaistainen, jolle silti mahtuu yhtä paljon yhtä nopeita monikaistapäisiä ajajia. Hitaammat voivat  risteyksessä nähdä välähdyksen tilataiteestakin. Punaiset tomaatit ne siinä hehkuvat kertoen, että maaseudulle olet saapunut ja tästä alkaa nyt tomaatinviljelijöitten valtakunta.
 
:( jatkuu jahka ehdin linkitellä lisää klikkailtavaa :)